1 936 přečtení
Zář 28 2019

Probouzení Vidnavy

Celkový pohled na kolejiště stanice

Trať Velká Kraš – Vidnava je jednou z tratí, kterou chce MD a potažmo SŽDC zrušit, protože ji považuje za nepotřebnou. Místní obce (zejména město Vidnava) však srdnatě bojují za její záchranu,
přestože na veřejnost prosákla fáma, že o trať nestojí. Tato fáma vznikla poté, co SŽDC nabídlo obcím převod tratě za tak nevýhodných podmínek, že by to přijal jen blázen. Obce logicky za takovýchto podmínek nemohly nabídku akceptovat.

Trať ovšem podle drážního zákona zrušit nelze, protože na ní navazuje jiná dráha. Jedná se o vlečku bývalé šamotky, která je v současné době díky nezájmu posledního předešlého vlastníka v nezákonném stavu neprovozuschopnosti. Tato vlečka sice postrádá platné úřední povolení, ale není zrušená. SŽDC po neúspěšných pokusech prodat trať již zahájilo proces zrušení tratě. Opomnělo však jak u prodeje, tak u rušícího procesu, kontaktovat současného majitele vlečky, díky čemuž je tento proces v podstatě neplatný. Aby mohla trať být zrušena, musí mít souhlas vlastníka návazné dráhy. To že je dráha v současné době neprovozuschopná přitom nehraje žádnou roli.

Jediná mezilehlá zastávka na trati

Současný vlastník bývalé šamotky a tudíž i vlečky areál koupil teprve nedávno a ještě nestihl napravit šlendriánství bývalého vlastníka. Nicméně na tom usilovně pracuje. A to jak na obnově areálu, tak i vlečky. Dokonce projevil zájem i o koupi trati, jen to neučinil, během oficiálních nabídek SŽDC, protože o nich nevěděl. SŽDC trať totiž nabídlo jen obcím a jinak tuto nabídku vyvěsilo na místech, která žádný běžný podnikatel nesleduje.

Fakt, že je trať ohrožena zrušením se vlastník šamotky dozvěděl až od firmy, kterou si obce objednaly na zajištění záchrany tratě a která je schopna trať i provozovat. Tato firma byla následně vlastníkem šamotky najata i na obnovu samotné vlečky. Přičemž vlečka má být obnovena ještě letos, protože se s ní počítá při návozu stavebního materiálu na obnovu areálu šamotky. A samozřejmě poté na přepravu vytěženého materiálu. Těžit se zde má kaolin, o který je v přilehlém polském pohraničí obrovský zájem a je velmi nedostatkovým zbožím. Kaolínu je zde ještě několik milionů tun a plánovaná těžba je na mnoho desítek let.

Jistě vás teď napadalo, k čemu firma potřebuje železnici, když trať z Vidnavy nevede do Polska. Né opravdu se neplánuje vozba ucelených vlaků přes Lipovou lázně jeskyně a Glucholazy, to by nebylo konkurenceschopné.

Konec tratě směrem do Polska a náklaďáky se dřevem na bývalém nákladišti, kde se už nedá nic nakládat, protože tady byla zlikvidovaná nakládková kolej.

Součástí plánu je obnova polského železničního přechodu Vidnava a navazující polské tratě. Vzhledem k tomu, že začátek těžby kaolínu je plánován až za tři roky, není obnova přechodu nereálným cílem. Obce by zase přivítaly alespoň víkendové spojení Velké Kraše s polskou Nysou. V pracovní dny by se na trať osobní doprava vzhledem k plánované četnosti nákladních vlaků moc nevešla.

Příběh polského Tlumaczówa dokladuje, že se Poláci obnovování hraničních přechodů kvůli nákladní dopravě nebojí. Tam obnovu přechodu Otovice – Tlumaczów zhatilo OREDO. Ve Vidnavě však žádná antiželezniční organizace naštěstí neoperuje a pokud by se podařilo trať do Vidnavy od SŽDC koupit, nebránilo by v obnovení přechodu už vůbec nic.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.0/5 (4 votes cast)
Probouzení Vidnavy, 4.0 out of 5 based on 4 ratings
Share


Autor:


25 komentářů

  • Napsal Domažličák, 29. 9. 2019 @ 5:19

    SŽDC nekontaktovala současného majitele vlečky údajně proto, že nedokázala na něj najít kontakt. Nicméně k jejich plusu musím uznat, že ohledně prodeje trati spolupracují včetně MD vzorně. Je potěšující, že jim nejde apriori trať za každou cenu zrušit jako u Koziny, ale chtějí se jí jen zbavit. Na Polské straně s obnovením trati do Kalkówa jsme zatím také nenarazili na žádný odpor, takže zatím jde vše podezřele dobře.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +8 (from 16 votes)
  • Napsal Kuba, 30. 9. 2019 @ 13:48

    Mohl by, prosím, autor blíže popsat, jakým způsobem OREDO zhatilo obnovu Otovic? Děkuji.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 4 votes)
  • Napsal Domažličák, 1. 10. 2019 @ 4:48

    OREDO je poradním orgánem politiků Královéhradeckého kraje, který nesouhlasil se žádostí Poláků s obnovením otovického železničního přechodu. Když vám odborník, kterému věříte, něco poradí, tak se jeho radou řídíte. My to máme stejné. Pokud Olomoucký kraj nebude souhlasit s obnovením železničního přechodu ve Vidnavě, také nemáme šanci. A ti mají jako poradce KORDIS, tak uvidíme, co ten kraji poradí. KORDIS se nechová protiželezničně jako OREDO, tak si myslím, že tu šance je.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 8 votes)
  • Napsal Kuba, 1. 10. 2019 @ 19:53

    Mohl bych poprosit o zdroj této informace? Co jsem tak pátral, tak naopak kraj zájem o obnovu měl, ale zaseklo se to na nesouhlasu obce, viz: http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/povinne-informace/svobodny-pristup-informace/informace-ohledne-studie-proveditelnosti-obnovy-zeleznicni-trate-broumov–otovice–tlumacov-45679

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  • Napsal Tomáš Tužín, 1. 10. 2019 @ 21:25

    Domažličák:
    Trochu bych polemizoval s některými věcmi –

    Politici se opravdu nechají nezdravě ovlivňovat svou vlastní technickou organizací, kterou ale není v tomto případě KORDIS (ten je jihomoravský), ale KIDSOK. Pokud je nějaký vliv mezi Olomouckým krajem a KORDISem, tak o něm osobně nevím. Systémovou závada mnoha krajů je, že delegovali organizování veřejné dopravy a s tím spojené značné pravomoci na různé podivné firmy typu KIDSOK, OREDO atd., a tyto organizace se už emancipovaly od svého zřizovatele natolik, že si začaly samy tvořit svou dopravní politiku. To je naprosto špatně, protože jakákoliv taková organizace musí být řízena krajem, nikoliv naopak – tj. aby tyto organizace zpracovávaly kraji jeho dopravní politiku. Autorem dopravní politiky kraje musí být nutně politik s politickým programem a mandátem od voličů, nikoliv nikým nevolená parta šotoušů na nějaké krajem zřízené firmě.

    Dále bych rozporoval to, že KORDIS není protiželezniční – podle mne je, a to velmi výrazně. Viz můj nedávný článek na toto téma.

    Podpora kraje bude opravdu důležitá, ale podle mé zkušenosti v jiné oblasti působnosti krajské samosprávy, než jakou je dopravní obslužnost. Případná obnova kolejí do Polska spadá do oblasti působnosti územního plánování, územního rozvoje a případně cestovního ruchu, případně programů Česko – Polské přeshraniční spolupráce, což jsou zahraniční vztahy. Dopravy se to týká v podstatě jen v mezích případné objednávky turistických vlaků, jejichž provoz zřejmě není pro záměr úplně zásadní a podmiňující, byť by byl docela dobrou „třešinkou na dortu“.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 8 votes)
  • Napsal Kubík, 1. 10. 2019 @ 21:35

    Na příkladu “kdyby s tím nesouhlasil kraj” mi připadá, že nám všem občanům krajské uspořádání přerostlo přes hlavu, nechápu jak obnovení mezinárodního přechodu může výhradně (!!) zasahovat kraj nikoli ministerstva dopravy, zahraničí či vnitra či místního rozvoje. Něco je zde hodně špatně. Stejně tak jak může kraj zakazovat ČD a.s. jaké slevy a jízdenky budou platit v jeho vlacích. Je to tady již hodně silná káva zralá na nějaké vládní či evropské řešení. Obnovení Vidnavy vítám, ale i osobní dopravy. Od zrušení osobní dopravy jsem Vidnavu nenavštívil a nejsem sám. Také přesunutí železničního muzea z Vidnavy byl špatný krok, který nahrál rušitelům a podrazil turistický ruch.Podle toho jako se k Vidnavě (ale i ke Štítům) Ol kraj léta chová může to pěkně zkomplikovat.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +8 (from 18 votes)
  • Napsal Kubík, 1. 10. 2019 @ 21:42

    Ad Kuba: ano obec Otovice vedlo v té době výrazně protiželezniční zastupitelstvo, navíc tam obec blokovala nějaké pozemky či co. Nevím jak je to nyní, ale jaksi to usnulo. V Polsku naopak železnice zažívá renezanci v podobě obnovy plno tratí, kde nebyla žádná doprava více než 25 let. Viz Jedlina Zdrój-Swidnica i jinde.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +6 (from 14 votes)
  • Napsal Kubík, 2. 10. 2019 @ 13:22

    Ad Domažličák: Nechápu proč by se ve Vidnavě nemohlo dřevo nakládat mimořádně i na dopravní koleji? Třeba by tam stačilo instalovat uzamykatelné podložky? Chápu, dráha má dosud předpisy, aby nic nešlo a když někdo něco chce přepravovat z netradičních lokalit, aby ho to brzy přestalo bavit o tom vůbec přemýšlet…výsledek je vidět-kamion vítězí. A kdyby to přeci jen šlo, prskne se podmínka nejméně pět vozů a tarifní přirážka návdavkem.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +6 (from 14 votes)
  • Napsal Domažličák, 3. 10. 2019 @ 7:41

    Pardón, myslel jsem samozřejmě KIDSOK.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -3 (from 5 votes)
  • Napsal Domažličák, 3. 10. 2019 @ 8:05

    Moc věcí na co reagovat, tak začneme s Tužínem.
    Já si nemyslím, že vrcholní politici musí všemu rozumět a dělat si vše sami. Jistě že by měli mít nějaký politický program, ale na realizaci toho programu si musí najímat lidi. Není ani v lidských silách zvládat vše. Politik by už pak měl jen kontrolovat, jestli ta organizace, kterou najal, dělá co má. K tomu právě v dopravě slouží organizace typu OREDO, KORDIS, POVED apod. To že takovéto organizace mají diskutabilní kvalitu je už jiná otázka. A pouze pokud tato organizace nedělá, co se po ní chce, měl by politik zasáhnout a udělat tytyty a v nejhorším případě dělat perzonální změny. Víme však, jak to v praxi funguje: politici se zajímají jen o svá konta a pověřené organizace si dělají, co chtějí a mají jen jedno omezení: nesmí podniknout takové kroky, aby politikům ohrozili jejich “kšefty” a zájmy.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 8 votes)
  • Napsal Domažličák, 3. 10. 2019 @ 8:57

    Kuba: upřímně řečeno, na adresu OREDA radši řeknu jen jedno: NO COMMENT. Kdybych se rozpovídal, některé mé výroky by mohly býti žalovatelné. Jsem rád, že s nimi již nemám co dočinění a královéhradeckému kraji se obloukem vyhýbám a jsem rád, že z Pardubického je Dušek vypráskal. Bohatě mi stačí, co se o nich pokoutně dozvím, abych věděl, že jejich přístup se nijak nezměnil. Tato organizace je známa tím, že si jí najímají protiželezničně smýšlející politici a organizace. Chápu to, kde je poptávka, je i nabídka. A tak je taky beru. Když si chci opravit traktor, nenajmu si na opravu opraváře televizorů.
    Ohledně Otovic je samozřejmé, že pokud obec nechce, nejede přes to vlak (doslova). Pokud dodnes je takové zastupitelstvo na obci, změna nepůjde, pokud se ale zastupitelstvo změnilo, proč se přechod neotevřel později? Já jsem se jen doslechl, že Poláci pro nákladní dopravu zavřeli i Meziměstí a to právě proto, že jsme jim nepovolili tu obnovu Otovic a peáž. Poláci natrucy dělat umí.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 10 votes)
  • Napsal Kuba, 4. 10. 2019 @ 14:32

    Domažličák: Těžko se o něčem bavit, pokud Vy se místo na veřejně dohledatelná oficiální data odkazujete na nějaké JPP.
    Proč se přechod neotevřel později? Asi už ho nikdo nepotřebuje, jinak by to tlačil dál. Nijak z toho ale nevyplývá, že by jeho znovuotevření blokoval kraj, nebo dokonce OREDO.
    Uzavření Meziměstí plyne spíš z nedostatku zájmu nákladních dopravců – opět, pokud by zájem byl, jezdilo by se.
    Do toho protiželezničního obrazu OREDA taky moc nezapadá obnovení celoročního celotýdenního provozu na trati Trutnov – Lubawka a sezónního provozu přes Meziměstí.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -2 (from 6 votes)
  • Napsal Domažličák, 4. 10. 2019 @ 15:23

    Kubo je mi líto, ale máte pravdu v tom, že teď, co jsem skončil s osobní dopravou už všechny informace o OREDU a jiné osobce mám jen z druhé ruky (JPP) a 10 let staré věci tu vytahovat a dlouhosáhle probírat a dokazovat fakt nechci. To co OREDO provedlo v Pardubickém kraji (samozřejmě na objednávku tehdejšího vedení) mi jen dokazuje, že se jejich přístup nezměnil a že jsou stále muži na svých místech. To co se dozvím z kuloárů to taky jen dokazuje.
    Ohledně Meziměstí, tam zájem o nákladní dopravu je, ale tím, že to Poláci zařízli, muselo se vše odklonit přes Lichkov a poté to skončilo, protože je to podstatně delší a dražší trasa. Co já vím, Poláci jednali jen s krajem ohledně otevření Otovic a ten se na toto téma vyjádřil negativně, čímž to pro Poláky skončilo a víc neřešili a natruc zařízli Meziměstí. Důvody krajského negativního postoje nikdo nezjišťoval. Já se jen z kuloárů (JPP) dozvěděl, že OREDO namítlo, že by nákladní doprava překážela osobce mezi Meziměstím a Broumovem (což je po zrušení stanice v Olivětíně připouštím pravda). Ale jak už to bývá, všechno jde, když se chce a nic nejde, když se nechce a i tam by se dal vymyslet kompromis, kdyby se chtělo, aby se tam ta nákladka vešla.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 9 votes)
  • Napsal Tomáš Tužín, 4. 10. 2019 @ 19:47

    Ty krajské organizace, které mají organizovat dopravu, nemají být ničím jiným než technickým subjektem. Dopravní politika je něco, co jim jednoznačně nepřísluší a je to mimo jejich kompetence. Politickou odpovědnost za dopravu nese vždy politik a nemůže toto rozhodování na kohokoliv delegovat.

    V konkrétním případě Broumovského výběžku mělo být obnovení kolejí strategickým zájmem kraje, za který se měli zasadit krajští politici. Je jasné, že pokud ta přeprava neskončí na železnici, tak skončí na silnicích, a ty jsou zrovna v majetku kraje. Je jednoznačným zájmem kraje podpořit přesun dopravy ze silnic na železnice a s tím související ochrana jak vlastních obyvatel, tak i vlastního silničního majetku. Je to jedna z těch věcí, do kterých nějakému OREDu vůbec nic není. Ti mají vymýšlet jízdní řády, sepisovat smlouvy s dopravci, proplácet faktury, kontrolovat kvalitu služeb v terénu atd., atd. Strategická rozhodnutí o infrastruktuře by měla jít úplně mimo ně.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +3 (from 11 votes)
  • Napsal Domažličák, 6. 10. 2019 @ 9:28

    Kubo, nevím jestli jsem jediný, ale mě se ten dokument, na který jste dal odkaz, asi neotevřel celý. Končí to:
    S úctou

    Stránka 2z 5

    Stránka 1z 5

    Nic o závěrech a stanoviscích kraje.

    Ale to je jedno, jaké stanovisko a důvody tam jsou. Je mnoho způsobů, jak něčemu zabránit a nebýt nikde oficiálně zapsán. Oficiální krycí důvod není nikdy problém najít. Ze své dlouholeté praxe jsem se setkal z mnoha absurdními oficiálními důvody, proč zaříznout to či ono. Jeden z nejsměšnějších dám k dobru: firma zamítla železniční dopravu proto, že otvírání železničních vrat do haly vířilo prach a uklízečka to odmítala uklížet.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 8 votes)
  • Napsal Domažličák, 8. 10. 2019 @ 9:09

    Ještě tu nebyla zodpovězena kubova otázka: proč nejde nakládat dřevo mimořádně na dopravní koleji. Inu prostě proto, že tam SŽDC nedovolí vůbec nic. To znamená, že ani nakládku na nakládkové koleji ani na dopravní. SŽDC už Vidnavu odepsalo a nehodlají tam pustit žádný jiný vlak krom “traťováckého”. Jelikož se ale už rozjel proces prodeje tratě soukromému subjektu, vlaky na Vidnavu už jsou jen otázkou času. Samozřejmě pořád se ještě může vše zvrtnout v jediném vládním rozhodnutí trať neprodávat. A pak trať skončí stejně jako Mladotická nebo Horní Slavkov. Zatím je Vidnavka bez problémů sjízdná, ale každým rokem bez provozu se trať zhoršuje. Sami traťováci přiznávají, že trať s provozem bez údržby chátrá výrazně pomaleji než trať bez provozu s minimální údržbou. Sám to nechápu, jak je to možné, ale je to tak. Zastavte vlaky na trati a za pár let máte trosky a to i bez zlodějů kovů. Vedle toho znám tratě (vlečky), kde nebyla roky žádná údržba a pořád se na nich bez problémů jezdí. Jediné, čím si tento fenomén vysvětluju je to, že provoz brání rostlinstvu ve výraznějším rozkvětu a rozrušování svršku.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +4 (from 10 votes)
  • Napsal Frantisek, 8. 10. 2019 @ 11:10

    Pokud by stávající krajské organizace měly někdy sloužit realizaci dopravní politiky, nesměly by se v prvé řadě omezovat jen na veřejnou, a už vůbec ne jen na osobní dopravu. Problém je, když kterýkoli kraj prostřednictvím takové organizace prosazuje rušení kolejí pouze na základě údajů z osobní dopravy, navíc jen při stávajícím, třeba nevhodném nastavení. Ostatně nevšiml jsem si, že by stejné organizace jakkoli zasahovaly do sítě silnic (například požadovaly jejich úpravy pro vyšší únosnost, pokud jimi chtějí nahradit trať), a ty z valné části v kompetenci kraje jsou…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 8 votes)
  • Napsal Kubík, 8. 10. 2019 @ 14:21

    Děkuji za odpověď Domažličáka, ač si mě plete s Kubou. SŽDC a ČD a.s. místo aby hledalo jakékoli využití tratí a shánělo přepravce vymýšlí, kde co zrušit a šetřit za každou cenu. Na Slovensku je přístup zcela jiný, tam sice Dzurinda zlikvidoval fugující osobní dopravu, ale ŽSR tam v rámci sociálního smíru většinou ponechala výpravčí a zachoval nákladní dopravu, takže nyní se bez problému mnohde začala obnovovat opět osobní Viz:
    http://www.osz.org/index.php/cestujeme-s-obzorem/5132-na-trat-zvolen-sahy-se-vratila-osobni-doprava

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +6 (from 12 votes)
  • Napsal Tomáš Tužín, 9. 10. 2019 @ 22:57

    Domažličák:
    Nejenom trať, každá stavba. Někdy po válce bylo vypozorováno na velkém statistickém vzorku domů / bytů, že při jejich opuštění a neobývání déle než po dobu cca 1 roku dojde k takovému zchátrání, že se je už nevyplatí opravit a raději se demolují. A to za situace, kdy předtím byla válka a obyvatelé těch domů je nijak neopravovali (nebo jen úplně minimálně), jen v nich bydleli. To stačilo k udržení jejich technického stavu.

    Silnice se chovají naprosto stejně, při jejich odstavení z provozu je velmi rychle pohltí vegetace a technický stav se zhorší.

    Co se týká tratí, tak zrovna Vidnava je exemplárním příkladem omezeného uvažování. V jakési době, historicky ne příliš dlouhé, nebylo po trati co vozit. Tehdy vznikl tlak na rušení, který vyvrcholil přesně v okamžiku, kdy se projevila nová potřeba trať znovu využít. A teď prosím uvažme, že životnost dopravní stavby je v řádu staletí, příprava nové dopravní stavby je v řádu desetiletí, a šotouši + rozpočtově odpovědné gumy ze SŽDC a MDČR dokáží takovou stavbu zlikvidovat proto, že tam zrovna čtyři roky není objednávka dopravy. A co když se pátý rok objeví zájemce, který tu trať bude chtít dalších 50 let využívat?

    Připadá mi to, jako bych rozpočtově odpovědně v baráku vytrhal topení a poslal kotel do šrotu, protože je srpen, 3 měsíce jsem netopil, takže jsem došel k názoru, že topení je na nic, a že bude další zimu zima nevěřím, protože to nikdo exaktně neprokázal.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 10 votes)
  • Napsal Domažličák, 10. 10. 2019 @ 6:49

    U tratí se ještě snahy o rušení dají pochopit. Tam je to hlavně o dopravní politice a ta je, jak známo, celoevropsky protiželezniční. A při takovéto politice je lhostejné, jestli je nějaký zájem trať využívat. Co ale nemá s politikou a už vůbec ne s nějakou rozpočtovou odpovědností společného je vylidňování a následné bourání po několikaletém chátrání drážních budov. Když se SŽDC takhle chová k budovám, které by jim mohly vydělávat slušné peníze (a nejedná se jen o lokálky: viz Vyšehrad), nedá se od nich rozumné chování čekat v žádném sféře. A už vůbec ne u vždy ztrátových lokálek, jejichž megalomanské opravy nemůžou zaplatit ani pravidelné ucelené nákladmí vlaky, natož dva až tři manipuláky týdně. Přičemž SŽDC nezná nic mezi megalománií a zrušením.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 10 votes)
  • Napsal Domažličák, 10. 10. 2019 @ 9:03

    Ad Tužín ke krajským koordinátorům: souhlasím s názorem, že dopravní politika těmto organizacím nepřísluší, ale má to jeden háček. Tento stát nemá žádnou dopravní politiku, respektive dopravní politikou našeho státu je záměrný chaos, jež umožňuje beztrestné tunelování a kradení. Navíc by už dnes neprošlo napsat do oficiální dopravní koncepce, že se ze železnicí nepočítá a že se bude utlumovat ve prospěch silniční dopravy. To si nedovolí ani EU natož my. A tudíž je pro zkorumpované politiky lépe nemít žádnou koncepci než takovou, o kterou nestojí. Díky tomuto chaosu mají kraje značnou volnost ohledně dopravní koncepce a krajští politici jako většina ostatních mají velmi diskutabilní kvalitu a tak ničemu včetně dopravy nerozumí. A díky tomu mají koordinátoři naprosto volné pole působnosti. Zbývá jen vysvětit, proč i koordinátoři často mívají diskutabilní kvalitu. To má dva důvody: 1) nízké platy krajských úředníků. Vynikající odborníci mají možnosti výrazně vyšších platů u soukromých společností. 2) Kvalitní odborník velmi rychle přijde do křížku s nějakým zkorumpovaným politikem, který zařídí jeho vyhazov.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 10 votes)
  • Napsal Kubík, 10. 10. 2019 @ 13:01

    Ad Domažličák:nádraží Vyšehrad již před lety prodalo ještě snad ČD soukromníkovi, místo aby se s vyjímkou, že je v oblouku obnovilo zastavavování vlaků v PID, navíc budovu mohlo ČD či SŽDC využít na kanceláře. Jinde leží v oblouku i nové zastávky- viz Hlubočepy u přejezdu. SŽDC chce prodávat i Dolní Poustevnu a Horní Slavkov, když to neprodá co se stane? Demolice?Navíc zaájemce musí sloužit jistinu kolem 100 tisíc jinak se nemůže zúčastnit výběrového řízení..
    https://www.szdc.cz/o-nas/nemovitosti/prodej-nemovitosti

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +6 (from 12 votes)
  • Napsal Sranda, 11. 10. 2019 @ 1:32

    Celoevropsky protizeleznicni politika, spatni, nekompetentni a zkorumpovani urednici, zakazovani krajskym dopravnim organizacim resit dopravu, protoze jim nepripada podstatne resit bezvyznamnou zeleznici ve vylidnenem pohranici, nevhodni politici, nejspise voleni nekompetentnimi volici, kteri maji tu drzost mit u voleb dulezitejsi temata nez vyhazovani penez z okna za nevyuzivane trate, jeste ze o dopravni politice nerozhoduji zdejsi brouci pytlikove, kterych je plny internet. To by to vypadalo. Ale pobavil jsem se. Kdo nepodporuje vyhazovat penize z okna je bud zkorumpovany nebo nekompetentni, tak jasne. Tesim se na dalsi moudra. A zapojte do toho i Gretu. S pozdravem AlbertS.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -8 (from 18 votes)
  • Napsal Domažličák, 11. 10. 2019 @ 16:48

    Ad Sranda:
    Nějak jsem nepochopil na co narážíte? Tady někdo chce, aby se do lokálek strkaly velké peníze? Já naopak kritizuju SŽDC, že lokálky úplně zbytečně a nekoncepčně “opravují” za stovky milionů korun. A že neschvaluji rušení? Víte kolik takové zrušeníˇtrati daňového poplatníka stojí? Zdaleka nejlevnější je lokálku provozovat v režimu vlečky s minimální údržbou a náklady. To je podle Vás špatně?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 14 votes)
  • Napsal Kubík, 11. 10. 2019 @ 18:05

    Ad Sranda: z vašich řádků čiší doba rozkrádačů 90.let, likvidátorů veřejné dopravy, kteří kašlou na lidi co bydlí dál než 50 km od hlavního města Prahy. Ještě, že vaše doba již minula.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +7 (from 17 votes)

Odkazy k příspěveku

RSS komentářů k tomuto příspěvku | Zpětný odkaz

Děkujeme za komentář

*