4 904 přečtení
Zář 27 2014

Petice za urychlené obnovení provozu na trati 076 v úseku Mělník-Mšeno

Výstup cestujících ve Mšeně 19.9.2014

Výstup cestujících ve Mšeně 19.9.2014

V souvislosti se zastavením dopravy na části trati 076 Mělník-Mšeno-Mladá Boleslav podniká město řadu kroků k tomu, aby byl provoz vlaků co nejdříve obnoven. Jedním z nich je i petice, kterou schválilo dne 24.9.2014 Zastupitelstvo města Mšena a kterou tímto na četné žádosti příznivců trati zveřejňujeme. Její papírovou verzi je zatím možné podepsat na MěÚ Mšeno v knihovně, podatelně a o víkendech v Infocentru. Další podpisová místa budeme zveřejňovat průběžně.

Správa železniční dopravní cesty dlouhodobě zanedbávala údržbu této trati, až tato dospěla do havarijního stavu. Důsledkem je zastavení osobní dopravy v úseku Mělník-Mšeno a nejasný výhled jejího obnovení.

Tato dráha má zásadní význam pro život a rozvoj venkovských částí okresů Mělník a Mladá Boleslav, zejména pro mikroregion Kokořínska. Zabezpečuje dopravu žáků do škol základních i středních, slouží k dojíždění za prací do regionálních průmyslových center, zajišťuje základní dopravní obslužnost a pomáhá rozvoji cestovního ruchu.

Pro vzdálené příznivce trati je vytvořena elektronická verze na adrese http://www.petice24.com/kokorinska_draha_076. Zde je text petice ke stažení a k volnému šíření

Pokud zřídíte další veřejné podpisové místo, prosím informujte nás e-mailem.

Běžná obsazenost vlaku na lokálce.

Běžná obsazenost vlaku na lokálce.

Podrobnější informace v článku: Trať z Mělníka do Mšena je ve špatném stavu, zastavuje se provoz

Děkujeme za Vaši podporu !

 

Martin Mach
starosta města Mšeno

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.2/5 (6 votes cast)
Petice za urychlené obnovení provozu na trati 076 v úseku Mělník-Mšeno, 4.2 out of 5 based on 6 ratings
Share


Autor:


13 komentářů

  • Napsal Kubik, 30. 9. 2014 @ 22:21

    Na katastrofální stav tratě v úseku Kanina-Živonín jsem upozorňoval SŽDC již počátkem roku 2012, bylo mi odpovězeno, že trať budou opravovat..Většina pražců byla za hranicí životnosti již před 30 lety,plno upevňovadel-šroubů chybí. Nákladní dopravu v úseku Katusice-Mělník zcela odepsali, přitom by tam jistě někde šlo nakládat dřevo či cihly z cihelny Živonín- v r.2012 cihelna fungovala, teď nevím. Ve Skalsku byl do roku cca 1995 dirigující dispečer. Škoda i tratě Skalsko-Chotětov mohly tam jezdit výletní vlaky k pivovaru Podkováň. To jsme si toho již v Česku dokázali zničit..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +19 (from 29 votes)
  • Napsal Vozka, 1. 10. 2014 @ 5:02

    Plně s Vámi souhlasím. Dokonce už trať měli opravovat před více jak 10 lety, ale protože byla snaha ji spíš likvidovat, oprava podle toho vypadala. Naopak zcela nepochopitelné je snesení úseku do Podkováně a zajímalo by mne, kdo a z čeho to zaplatil. A hlavně proč se to dělalo a komu to vadilo. Neustále to vypadá, že jediným cílem je zlikvidovat co nejvíc kolejí a dosáhnout toho,aby se to ani nedalo obnovit.
    I já jsem zastánce obnovy tratě na Chotětov, nyní alespoň do Dolního Cetna už jen jako rekreační trasu (i možné využití částečně pro pravidelnou osobní dopravu), ale i pro případnou nákladní dopravu pro pivovar, ale i pro možné využití dřívějšího prostoru po cukrovaru, poté skladu pro automobilku. Stále se zabírají volné plochy, zemědělská půda, ale využít plochy, které již byly zastavěné a lze je obnovit, na to se kašle a to nás všechny stojí nejen peníze, ale i problémy hospodářské. A škody z automobilové dopravy se neuvádějí, hlavně že se mluví o nerentabilitě dopravy kolejové.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +10 (from 22 votes)
  • Napsal Domažličák, 1. 10. 2014 @ 15:15

    Tahle trať byla v devadesátých letech první, kterou tehdejší ČD chtěly zrušit. Zastavil se provoz na úseku Mělník – Lhotka z důvodu podmáčení tratě u Mělnické Vrutice s tím, že už se to obnovovat nebude. Obce tehdy okamžitě založili veřejně prospěšnou společnost s cílem vzít si trať do svého vlastnictví. A mysleli to skutečně vážně. Až tak, že se dali dohromady i s obcema na druhém úseku do Mladé Boleslavi a akce se rozjela na plné obrátky. Dokonce se uvažovalo i o vzetí komplet celé historické tratě až do Staré Paky, kde také místní obce cítily nebezpečí, že i na jejich lokálku jednou dojde. Tehdy se ČD zaleklo a během půl roku opět vlaky zavedlo bez toho, aby se na trať šáhlo. (počítám, že stejný stav panuje dodnes). Na základě zkušeností z tohoto nepovedeného zrušení tratě se likvidátoři poučili a v Mladoticích a v Horním Slavkově už se bohužel dílo později podařilo. V té době na tomto úseku tratě fungovala nákladní doprava již jen do Nebužel pro místního uhlobarona. Dříví se na této trati nikdy moc nenakládalo, protože kokořínsko je prakticky celé chráněné a jinde je tenhle kraj čistě zemědělský. Cihelna v Živoníně už tehdy nic nevozila vlakem i když vlečku měla ještě plně funkční. Dnes už je vlečka v pánu. Co se týče tratě do Kováně, já myslel, že nepatří již SŽDC, ale místnímu spolku, který si s ní nakládá dle svého uvážení. Naposledy jsem se doslechl, že ji raději sami snesli, protože jim jí rozkrádali místní nenechavci, ale mohu se mýlit, v těchto sférách se nepohybuju. Ohledně obnovení téhle tratě jsem velmi skeptický, protože pokud nebude mít připojení v Chotětově na Prahu, nemá prakticky šanci se uživit. Kdo by tam jezdil přes MB? Ze Skalska až do Strenic by byla obnova teoreticky možná, ale dál je to čirá utopie. Jedinou její šanci bych viděl v podobě velodráhy, u které by se v Dolním Cetně vybudovalo nějaké rekreační středisko, kam by se dojíždělo autem. Ale v tomhle kraji, kde s takovou vervou zrušili vlečky do Brodců i do Benátek, kde Carborundum pořád funguje, nevidím žádnou politickou podporu takového projektu a ta je nutná.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +14 (from 20 votes)
  • Napsal Kubik, 1. 10. 2014 @ 16:55

    AD Domažličák. Také jsem slyšel, že vlečku trať sami snesli, když již i železniční spolky si sami ruší tratě, nevidím to dobře. Na trať Skalsko-Chotětov se odstavovaly patrové nákladní vozy pro Škodu. Počítám, že to skončilo se zrušením dirigujícího ve Skalsku. Prostě jedno šetření má za následek další škody, které však ekonom nikdy neuvidí.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +16 (from 22 votes)
  • Napsal Michal Skala, 1. 10. 2014 @ 20:47

    Doplnil bych, že trať byla poprvé uzavřená a vyloučená ve stejný den, jako Kralovice – Mladotice a Krásný Jez – Loket. Zmíněné aktivity na záchranu a  připravovanou privatizaci tratě dodnes připomíná jistá dopravní firma MBM Rail, co znamená Mladá Boleslav – Mělník.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +9 (from 17 votes)
  • Napsal Kubik, 2. 10. 2014 @ 14:07

    AD M.Skala: v té době také tehdejší ČD s.o. chtělo na technický stav zavřít trať na Moldavu, to se jim přes odpor veřejnosti nepovedlo, ale v posledních letech je tam provoz naprosto devalvován, každopádně by to chtělo obnovit spojení mezi Holzhau-Moldava, na německé straně chtěli před lety DB AG také zrušit úsek Holzhau-Freiberg a nyní je tam po převzetí soukromou společností zvýšena traťová rychlost a zavedena taktová doprava 15 párů spojů denně. Je napováženou, že trať není uváděna v jízdním řádu DB AG (dřívě trať 519), což vypadá jakoby nebyla..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +14 (from 24 votes)
  • Napsal Vypravka zelena, 6. 10. 2014 @ 21:55

    K dojizdeni do skol v Melniku, prosim autora o napraveni nespravne informace, vlaky v teto casri trati byly ve vsedni den obsazene takovym zpusobem, ze by jste cestujici zpravidla zpocitali na prtech obou gornich koncetin, ta trat je nekonkurenceschopna, spatne trasovani, ostre polomery oblouku ( nemoznost zvyseni TR), koncova stanice Melnik se nachazi kdesi na okraji mesta, to z ni dela trat zralou na zruseni.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -4 (from 14 votes)
  • Napsal Vozka, 8. 10. 2014 @ 4:29

    K Výpravce: naprostý nesouhlas s celým textem. Proč? Z čeho vycházíte, že by se mělo jezdit po té trati jen do Mělníka? Co tak do Prahy, Všetat, Boleslavi, Štětí, Ústí, Litoměřic, Neratovic, Jičína a dalo by se pokračovat. Chybou všech odpůrců železnice je to, že oni uvažují pouze jednoduchá, přímá spojení velkých měst jako třeba Praha – Ostrava, ale vůbec je nezajímá, že se jezdí i dílčí úseky na trati, že lidé jezdí i do jiných měst, vesnic apod.
    Co se týče dopravy do Mělníka, zas tak zlé to není a pokud někdo nechce vysloveně k zámku, tak se od nádraží pěšky dostane leckam i pěšky. Otázkou však je, proč naši dopravní plánovači na krajích, obcích, ale i MD třeba neusilují o zastávku MHD a linkových autobusů u nádraží s přípoji k vlakům. proč dělají vlastně několik dopravních systémů naprosto neprovázaných a ve své podstatě pak drahých a nevyužitých. Proč izolovaný systém autobusů, vlaků?To chce poněkud propojit.
    Co se týče vytíženosti, pak nevím, nevím, asi vidím dvojitě i trojitě, i když ve střízlivém stavu. Já jsem na této trati nikdy nezaznamenal v průměru u koncových bodů obsazenost tak pod 12 lidí. Navíc musíte uvažovat, že jsou tam různé stanice, které jsou i přímo v obcích a lidé se těžko by dostávali jinak. Pokud by to mělo být zajišťováno autobusy, tak by to vyžadovalo neúměrné množství linek a vozů, takže dražší, nepohodlné. Chce to naopak více spojů na trati – ne těch dnešních cca 7 a propojit na busy a vlaky v ME a MB, Mšeně, na křižování silnic s tratí a přímé spoje až na Starou Paku.
    Takže o nekonkurenceschopnosti nelze mluvit. Ano, dala by se trasovat lépe, ale proč to neudělat při modernizaci tratě? Rychlost? Prošel jste si někdy tu trať? Nejméně na polovině trasy je možná rychlost až do 90 km/h i při současném trasování. Oblouky zas tak špatné nejsou, když i dnes se po nich dá jet při stavu neúdržby 60km/h – samozřejmě ne všude. Takže je to jen otázka koncepce a toho, co chceme. Pokud všude chceme drahou a škodlivou silniční dopravu, tak pak Vaše písmo do toho zapadá. Co tak ale udělat analýzu, jak to vylepšit, jak dosáhnout zlepšení parametrů, jako dostat lidi i náklady na trať! Už jen třeba likvidace úvratě v Boleslavi (úplně jednoduché a levné, dodnes nerealizované), co tak využít bývalé plochy a nákladiště pro novou výrobu, služby, zemědělství s využitím kolejové dopravy namísto zabírání ploch zem. půdy, volné krajiny s napojováním na další nesmyslné stavby silnic, tím vyvolané. To nás stojí všechny setsakramentské miliardy a kupodivu to nevadí. Miliony do modernizací a smysluplných investic spojených se železnicí vadí. proč???

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +6 (from 12 votes)
  • Napsal Vypravka zelena, 8. 10. 2014 @ 7:26

    Vozka: pokud nechcete zmenit rizeni trati z D3 na D1+ tratovinu, tak 90km/h se tam rozhodne nepojede, tohle je rozhodnuti MD, ze na D3 se vic jak 60km/h jezdit nesmi.

    K te vasi modernizaci a prelozkam:pominu li to, ze ty penize potrebujeme uplne nekde jinde nez na zapadle lokalce (rozsypana 072, ktera je asi tak 10000×dulezitejsi nez 076) , tak diky vami propagovanym prelozkam by se z nepravdepodobne rekonstrukce stala utopie.

    K vytizenosti: 12? Jo mozna ve spicce.. 😉 . Tu trat jsem pouzival pomerne casto.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -4 (from 12 votes)
  • Napsal František, 8. 10. 2014 @ 10:41

    Ano, a než bychom změnili předpis, to raději trať zrušíme. Geniální plán.

    Důležitost tratě je relativní, podle toho by nakonec nemuselo dojít ani na 072, protože i k ní jsou “důležitější” alternativy – podle toho, co chcete zrovna řešit. Úspory v rozpočtu bych osobně hledal v součassnosti úplně jinde než na podinvestované místní infrastruktuře.

    Současná vytíženost je argument sice hezky vypadající, ale dokud nenabídnete jistou kvalitu, je to údaj platný podobně, jako hluk ze staré rozbité tratě pro plánování obludných zdí z betonu na budoucí trati od základu opravené.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +3 (from 11 votes)
  • Napsal Domažličák, 10. 10. 2014 @ 10:22

    Skutečná potřebnost a vytíženost tratí u nás není nijak vyššími úřady sledována a není tudíž vodítkem pro rozhodování o budoucnosti tratí. U nás jsou sledovány jen a pouze “vyšší” zájmy a pokud někdo “vyšší” má zájem něco zrušit, tak prostě úředník dodá argumenty pro zrušení a pokud je “třeba” něco postavit, úředník dodá argumenty pro stavbu, protože pokud nedodá, na jeho teplé místo čeká tucet dalších. Vaše úvahy o počtu cestujících na trati jsou sice pěkné, ale nikoho to nezajímá. Mohl bych tu také zářit podrobnými údaji o vytíženosti, protože tu trať dokonale znám, ale proč? Jaký by to mělo smysl? Jen k tomu, aby se tu k tomu rozhořela větší diskuze. Věřte, že i kdyby tam motoráky jezdily úplně prázdný, nikoho na vyšších místech to trápit nebude stejně jako kdyby tam jezdily přeplněné pětivozové soupravy, tak to klidně zruší, když přijde příkaz shora (viz mnoho jiných tratí u nás). Úředníci jsou prostě trochu jinde než v realitě.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 10 votes)
  • Napsal Kubik, 12. 10. 2014 @ 19:01

    Ad Domažličák. Máte pravdu, podle stejného klíče se rušily tratě i za komunismu. Viz trať Velké Březno-Lovečkovice/Verneřice/Úštěk. Na tu trať ještě v březnu 78 vyšly nové pomůcky, pak přišel příkaz zhora a úředník to v květnu zrušil, že tam proběhla před tím rekonstrukce do Verneřic nikoho nezajímalo, o to rychleji to zase vytrhali neb se to hodilo dát jinam. A švestkovou dráhu zrušili za Šulce proto, že tam jezdili lidi.Etc,etc.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +7 (from 13 votes)
  • Napsal Lada, 16. 12. 2015 @ 11:29

    Trať je opět po rozsáhlých rekonstrukcích v provozu

    Děkujeme všem !

    http://melnicek.tv/porady/zajimavosti/video/zeleznicni-trat-076-melnik-mseno-je-opet-v-provozu/

    s pozdravem mělničtí

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)

Odkazy k příspěveku

RSS komentářů k tomuto příspěvku | Zpětný odkaz

Děkujeme za komentář

*